Woops, een sugarrush?

Oké, de feestdagen zijn voorbij en het normale leven is weer begonnen. De feestdagen zijn typische dagen dat je soms net iets te veel cheat en ongezonde dingen eet. Daarom ga ik je vertellen hoe je van zo'n sugerrush dipje afkomt.




Dipje
Na een sugerrush volgt een dipje, je wordt er misschien moe, suf, en zelfs chagrijnig van? Er zijn wel tips om van je kater af te komen. Maar weet je wat ook belangrijk is? Jezelf het vergeven, iedereen pakt net weleens wat te veel suiker. De één doet dit bijvoorbeeld door een hele reep chocolade op te eten, de ander drinkt een paar drankjes te veel. Er is altijd wel een reden, maar geef je jezelf niet de schuld! 



Bewegen
Bewegen, en nog liever écht sporten, zorgt er voor dat je lichaam efficiënter gaat werken, waardoor ook je bloedsuikerspiegel beter beheerst kan worden.


Maaltijden overslaan een goed idee?
Probeer niet een maaltijd over te slaan omdat je vindt dat je teveel hebt gesnoept. Snoep is vulling, geen goede voeding. Het overslaan van een maaltijd kan het risico op een nog ergere suikerdip groter maken waardoor je je op een gegeven moment pas echt misselijk en ziek kunt voelen. Dat is iets wat je zeker moet voorkomen.



Kaneel
Ik schreef eerder een blog over kaneel. Hierin vertelde ik dat kaneel bloedsuiker verlagend is. Drink dus Kaneel Thee of voeg kaneel toe aan jouw snackje, eet een appel met wat kaneel erover heen of voeg het ergens anders aan toe. Bijvoorbeeld aan jouw yoghurtontbijtje, shake of lunch.





Gezonde voeding
Kies voor gezonde vetten, vezels en eiwitten. Waar moet je dan aan denken? Eieren, avocado, donker volkoren brood, zilvervliesrijst, groenten, vette vis etc.



Drinken
Drink water en thee, ook dat helpt, daardoor krijg je ook sneller een vol gevoel en heb je niet eens zin in iets zoets. Ik houd zelf aan om minimaal 2 liter thee of water te drinken. Gemiddeld drink ik 2,5 liter.



Wat is jouw ultieme tip tegen een sugarrush?



Liefs, Nicole

Reacties