Mijn dag in (koolhydraatarm) eten van Nathalie van Volgmama

Vandaag neemt Nathalie van Volgmama  je mee in haar dag in eten. Lees je mee?

Mijn dag in (koolhydraatarm) eten 

Wat ik eet op een dag? Dat is heel variërend. Mijn naam is Nathalie, ik heb drie kinderen en jullie kennen mij misschien al van mijn blog Volgmama. Thuis ben ik degene die meestal de boodschappen doet, de broodtrommels vult en het eten maakt.. Doordeweeks eet ik zelf koolhydraatarm en in het weekend geniet ik van al het andere lekkere eten.

Ik ben sinds de zomervakantie begonnen met koolhydraatarm eten. Ik las zoveel succesverhalen over het afvallen met deze methode en dacht dat ga ik ook eens proberen. De eerste twee weken gingen het hardst en ik raakte toen 4 kilo kwijt. Daarna ongeveer een halve kilo per week. In totaal ben ik al 7 kilo kwijt. Een paar weken geleden zat ik niet zo lekker in mijn vel door stressfactoren. Toen ben ik weer normaal gaan eten met de rest van mijn gezin. Nu gaat het gelukkig weer wat beter! Afgelopen maandag ben ik daarom weer met een nieuwe poging begonnen. De tweede etappe zeg maar. Ik hoop tegen het eind van het jaar nog 3 kilo kwijt te raken.

De gouden regel van deze afvalmethode is om aardappels, rijst, pasta en broodproducten te vermijden. Hier zitten namelijk de meeste koolhydraten in. Ik zal jullie laten zien wat ik bijvoorbeeld op een dag eet.




Ontbijt
Meestal ontbijt ik met een schaaltje yoghurt of kwark. Paar bosbessen en bramen erdoor mixen, pure chocolade 85 % (die van de Albert Heijn en de Lidl vind ik het lekkerst) en soms een klein handje walnoten erdoor. 



Lunch
Als lunch ik vaak 2 gebakken eieren met een lepel selderie salade en kleine cocktailtomaatjes. Of twee plakken koolhydraatarmbrood van de Albert Heijn of eiwitbrood van de Lidl met een plak kaas of roomkaas. 


Avondeten
Mijn favoriete avondeten is courgettini met pastasaus, groenten en mager rundergehakt. Simpel en snel klaar. Voor de rest van het gezin kook ik er wat spaghetti of macaroni bij, zij hebben dan voor de rest hetzelfde. 


Tussendoortjes
Als tussendoortje eet ik wel eens ongezouten nootjes, stukjes kaas, snoeptomaatjes of suikervrije kauwgom. Verder drink ik doordeweeks alleen maar water en thee. In het weekend tel ik de koolhydraten niet en eet ik dus ook wel eens een pizza, pannenkoek of aardappelen. Zo is het makkelijker vol te houden!

Liefs, Nathalie

Reacties