Quinoa toetje of ontbijt

Ik deelde weleens eerder een toetje met jullie op basis van koffie, maar ook op basis van appels. Vandaag doe ik dit weer, maar eigenlijk kun je dit ook prima als ontbijt eten. Heel gezond en lekker!


Ingrediƫnten:
  • 225 gram quinoa 
  • 300 ml plantaardige melk, dit keer koos ik kokosmelk 
  • 150 ml water 
  • vanillebourbon 
  • kaneelpoeder 
  • 1 nectarine 
  • optioneel palmsuiker 
  • optioneel honing 
  • kwark 
  • macadamianoten

Aan de slag:
  • Pak een pan en doe hier de melk en het water in, voeg ook de quinoa toe.
  • Voeg het kaneelpoeder en de vanillebourbon toe naar smaak.
  • Voeg 50-100 gram palmsuiker toe (wanneer je van zoet houdt).
  • Laat dit mengsel minimaal 8 minuten koken en houd het in de gaten, roer af en toe door en zet het vuur lager. Je zal zien dat de quinoa het vocht opneemt. 
  • Wanneer al het vocht is opgenomen haal je de pan van het vuur af, houd de deksel 5 minuten op de pan en laat het vervolgens afkoelen.
  • Wanneer het in zijn geheel is afgekoeld, neem je leuke glaasjes of Weckpotten en hierin gaan we laagjes maken.
  • Snijd de nectarine in plakjes en hak de macadamianoten fijn.
  • Begin met een laagje quinoa. Houd je van zoet, top dit af met wat honing. Leg over het laagje quinoa een laagje kwark. Na het laagje kwark, leg je drie stukjes nectarine erop. Vervolgens top je dit af, als je van zoet houdt met wat honing. Daarna maak je deze 3 laagjes opnieuw. Vervolgens strooi je de gehakte macadamianoot erover.
  • Je hebt een hele voorraad quinoa dus je kunt meerdere ontbijt- of dessertpotjes maken. Heerlijk gezond en super lekker toetje of ontbijt.

Enjoy!

Liefs, Nicole

Reacties