Makkelijke gezonde vervangers #1

Als je mij een beetje kent dan weet je dat ik probeer gezonder te leven. Sommige ongezonde producten zijn heel gemakkelijk te vervangen door gezondere opties. Vandaag deel ik daar 5 ideeën voor. In vervolg blogs zal ik jullie nog meer opties geven. Maar voor nu is 5 genoeg toch ;-)

1. Wit brood
Deze ligt waarschijnlijk erg voor de hand maar ik vind dat deze niet ongenoemd mag blijven. Wit brood kun je makkelijk vervangen door bruin brood.


2. Witte rijst
Dit kun je makkelijk vervangen door zilvervliesrijst. Minstens zo lekker en veel gezonder. Wat wil je nog meer!


3. Frisdrank
Wellicht ook een inkoppertje maar ja drink thee of zelfgemaakte ijsthee in plaats van frisdranken bomvol suikers of zoetstoffen. Ook kun je heerlijk infused water maken, minstens zo lekker en veel beter.

4. Cornflakes
Dacht jij dat dit een gezond en vezelrijk ontbijt is? Niets is minder waar. Kijk mee; de ingrediënten zijn als volgt; Ingrediënten: Maïs, suiker, moutaroma, vitaminen (B3,B2,B1), ijzer. Ja, zoals je ziet is het tweede ingrediënt suiker. Dit zijn overigens de ingrediënten van de standaard cornflakes, kies je voor gezonder en ga je voor All-bran optie dan zijn dit de ingrediënten: VOLKORENTARWE (66%), TARWEZEMELEN (21%), suiker, HAVERMEEL (6%), glucosesiroop, GERSTEMOUTAROMA, zout, natuurlijk aroma, Vitaminen en mineralen: vitaminen (niacine, B6, B2, B1, foliumzuur, D, B12), ijzer. Tja, kies voor MUESLI, of creëer zelf een lekkere mix met noten, zaden, pitten en vers fruit.



5. Kruiden met suikers
In veel kant en klare kruidenpotjes zitten heel veel suikers en zout toegevoegd. Onnodig en hoogstwaarschijnlijk heb jij een flinke voorraad met kruiden en kun je dus ook best zelf een lekkere kruidenmix maken. Heb jij geen zin om zelf een mix samen te stellen? Dan kan ik je aanraden om eens een kijkje te nemen bij SpiceM, heerlijke kruidenmixen zonder zout, pepers, en geraffineerde suikers. Ik ben zelf verzot op de SpiceM Griekenland mix. 



Binnenkort volgen er meer vervangers.

Liefs, Nicole

Reacties