Verse tonijnsalade (de gezonde variant)

Door Sylvahna - De gezonde variant van verse tonijnsalade

Dag lieve lezers van Nicole’s Choice!

Het is alweer even geleden dat jullie mijn recept online hebben zien staan voor de enige echte spaghetti carbonara. Heb je hem al geprobeerd? Ik vind hem zó lekker!
Vandaag gaan we weer op de gezonde toer. Namelijk de gezonde variant van een verse tonijnsalade!

Recept: Verse tonijnsalade (de gezonde variant)



De tonijnsalade is ideaal om mee te nemen als lunch, maar je kan hem natuurlijk ook op een verjaardag serveren met wat toast erbij. Hier komt hij dan!

Ingrediënten:
  • 2 bakjes tonijn
  • 1 avocado
  • 2 bosuien
  • 1 citroen
  • peper
  • zout
Instructies:
  • Snij de avocado open en haal de inhoud eruit. 
  • Doe dit in een soort beslagkom. 
  • Prak de avocado fijn.


  • Vervolgens maak je de tonijn los (na het uitlekken uiteraard) met een vork, zodat het niet van die grote brokken worden en gooi je deze erbij
  • Dan even flink roeren, zodat alles goed door elkaar zit
  • Snij de bosuien in plakjes en doe deze er ook weer doorheen. Hoeveel je erin doet hangt er vanaf hoe lekker jij het zelf vindt.


  • Roer alles goed door elkaar
  • Snij de citroen open en knijp het sap eruit. Weer roer je alles door elkaar heen.
  • aar smaak voeg je wat peper en zout toe en klaar is je tonijnsalade!
Eet smakelijk!

Liefs Sylvahna

Reacties